ייעוץ וליווי עמותות בגיוס משאבים
בנייה ושיפור מערך גיוס הכספים בעמותה
הדרכה וליווי בפניה לתורמים וחברות
מידע מקיף על קרנות פילנתרופיות בארץ ובעולם
שקופית קודמת
שקופית הבאה
  ליווי מקצועי וייעוץ

למשרדנו ניסיון של למעלה מ- 20 שנה בייעוץ וליווי של מאות עמותות בגיוס משאבים. אנו נותנים מידע מקיף על קרנות פילנתרופיות בארץ ובעולם וכן הדרכה בפניה והתנהלות מול תורמים פרטיים, חברות ועסקים, משרדי ממשלה ושאר אפיקי גיוס הכספים.

  הדרכה והנחיה

נעניק לכם כלים לאיתור וטיפוח תורמים, נמקצע את גייס הכספים בארגון, נסייע בפיתוח פרויקטים ובהקמת אגודת ידידים ונכוון אתכם באפיקים השונים של גיוס משאבים.

  כתיבת בקשות למענקים

חברתנו מתמחה בכתיבת פניות ובקשות למענקים מקרנות פילנתרופיות ותורמים בארץ ובחו"ל. למשרד צוות כותבים מיומן בעברית ובאנגלית.

   סדנאות ואירועים

אנו מקיימים סדנאות וימי עיון בנושאים אקטואליים ומעניינים בתחום של גיוס כספים לעמותות ומלכ"רים.

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו:

מאמרים וסדנאות

על הסטנדרט הכפול ביחס הציבורי כלפי שכר מנהלי העמותות

על הסטנדרט הכפול ביחס הציבורי כלפי שכר מנהלי העמותות

בקרוב, כמדי שנה, יתפרסמו רשימות בעלי השכר הגבוה ביותר במשק. איש לא יופתע לראות מספרים אסטרונומיים ברשימת השיאנים במגזר הפרטי
כך נעודד את הישראלים לתרום יותר לעמותות

כך נעודד את הישראלים לתרום יותר לעמותות

על הממשלה להוביל חקיקה להטבות מס נרחבות יותר לתורמים. הצעד יוסיף תורמים חדשים ויעודד תורמים קיימים להגדיל את היקף הסיוע.
מהפכת הפילנתרופיה בישראל

מהפכת הפילנתרופיה בישראל

הפילנתרופיה בישראל משנה את פניה. העושר האישי התעצם מאוד ומשנה לשנה מספר התורמים הגדולים גדל. אין נתונים רשמיים לכך, אך

בין לקוחותינו

אז מה עשיתם למען העמותה שלכם היום?

 בעמוד הפייסבוק שלנו תוכלו למצוא טיפים חשובים לגיוס כספים ומידע עדכני אודות פעילותנו.

רוצים להשאר מעודכנים?

עקבו אחרינו בפייסבוק באמצעות לחיצה על כפתור LIKE

גיוס כספים לעמותות – קפיצת הדרך בגיוס משאבים בארץ

במהל חגיגות השישים לתזמורת הפילהרמונית הישראלית, שנערכו ב- 1998, גויסו כ-400,000 שקלים. זה אומנם נשמע סכום מאוד מרשים, אך זה כאין וכאפס לעומת הסכום שגויס עשור לאחר מכן, כאשר התזמורת ציינה 70 שנים של פעילות. במסגרת חגיגות ה-70 נאספו מתורמים פרטיים לא פחות מ-8 מיליון ש"ח. הקפיצה הזו מעידה על מגמה נרחבת ומשמעותית יותר: גיוס כספים לעמותות עשה קפיצה גדולה בעשור האחרון. הונם של עשירי ישראל גדל מאד. הם למדו מעמיתיהם בארה"ב ורבים מהם תורמים סכומים משמעותיים לעמותות. כך ניתן להגדיל את היקפי הגיוסיום ולבצע גיוס משאבים לעמותות שיאפשר להן להרחיב את פעילותן.

שיטה חדשה בגיוס כספים לעמותות הם אתרי crowdfunding – "גיוס המונים". לא מעט עמותות מנצלות את הערוץ הזה ובעזרתו פונות ישירות לציבור הרחב ומצליחות לגייס מימון רב עבור פרויקטים שונים. לדוגמה, "חוות חופש" שהיא עמותה יחסית חדשה ששמה לה למטרה לחנך לחמלה וסבלנות כלפי כל בעלי החיים, גייסה תוך מספר שבועות 400 אלף שקלים מציבור תומכיה. ישנם בארץ כ-10 אתרי גיוס המונים ובחו"ל ישנם מאות. באמצעות אפיק זה גויסו עד היום עשרות מיליוני שקלים למספר רב של עמותות.

במהלך השנים האחרונות התארגנו כעשרים פילנתרופים מהגדולים בארץ ויוזמו פרויקט שנקרא "יכולים נותנים". הם עוסקים בקידום של גיוס משאבים לעמותות שונות וכמו כן הם מנסים לצרף עוד ועוד אנשים אמידים שיש ביכולתם לתרום למעגל הנתינה. לפני זמן לא רב התקיים הכנס הראשון מסוגו בארץ בתחום הפילנתרופיה, בו השתתפו כ-170 תורמים (מהגדולים במדינה) ומנהלי קרנות. צעדים אלה מקדמים מאד את התחום של גיוס משאבים לעמותות בארץ, בעיקר מאנשים פרטיים שהיו שמחים לחלוק את ההון שאותו הם גייסו עם הציבור הרחב וזאת ע"מ לקדם מטרות שהם מאמינים בהם וקרובות לליבם.

מיזם חדש ופורץ דרך עבור גיוס הון בשם ״עיגול לטובה״ קיים בישראל מאז שנת 2009. במסגרת המייזם אנשים פרטיים מעגלים את סכום החיוב שלהם בכרטיס האשראי. סכום הכסף שנצבר בקופת "עיגול לטובה" נתרם לעמותות שונות לבחירתם. בסביבות ה-200,000 אזרחים עשו שימוש עד כה במיזם הזה, ונאספים דרכו מידי חודש כשמונה מיליון שקלים עבור כ-150 עמותות. מעגל זה של תורמים ועמותות יגדל כל שנה יותר ויותר וירחיב את גיוס הכספים לעמותות.

בשנים האחרונות יותר ויותר ישראלים אמידים תורמים כסף להרחבת בבתי חולים, שדרוג מוזיאונים, ולהקמת בניינים במוסדות תרבות ובאוניברסיטאות. חיים כצמן, משפחת ורטהיימר, משפחת עזריאלי, משפחת הורביץ, משפחת צוקר, משפחת שטיינמץ, משפחת אריסון ועוד משפחות / אנשים פרטיים שונים הנציחו את יקיריהם ע"י מתן תרומות. התרומות נעות בין 20 מיליון למאה מיליון שקלים לתרומה, סדרי גודל שלא היו רווחים לפני כעשור. רוב הבניינים עד אז נתרמו על ידי תורמים מחו"ל, בעיקר מארה"ב. גם זו מהפכה נוספת של גיוס כספים לעמותות בארץ.

אם בעבר, חלק לא מבוטל מהתרומות ניתנו לארגונים של בעלי מוגבלויות כגון: ילדים אוטיסטים, עיוורים או חירשים, היום המצב שונה. לאחרונה המגמה עוברת לכיוון של תרומה לארגוני חינוך, תרבות, רווחת בעלי חיים וזכויות אזרח וכדומה.

העושר המשפחתי בארץ הולך וגדל. אבל יחד עם זאת גיוס כספים בארץ אינו נושא פשוט, ואלה העוסקים בו חוששים לרב לפנות לאנשים אמידים. וועדי מנהלים פעילים ותורמים נעדרים כמעט לגמרי מנוף העמותות, דבר המקשה על איש המקצוע לבצע גיוס משקיעים ולהרחיב את מעגל התורמים הפוטנציאליים שניתן לעבוד עימם.

פילנתרופים אמריקאים כמו ביל ומלינדה גייטס, מארק צוקרברג ורבים אחרים מעמק הסיליקון, הפכו בארה"ב לגיבורי תרבות ואילו במדינת ישראל ישנה הרבה מאוד ביקורות כלפי עשירים רבים וכמו כן קנאה וזאת על אף שחלקם תורם לא מעט מכספו. דרוש כאן שינוי חברתי אשר ידרבן את העשירים לתרום תוך הערכה, הוקרה וכבוד.

ארצות הברית למשל מכירה בתרומות של פילנתרופים לצרכי מס כאשר מדובר על גיוס כספים לעמותות שונות. לעומת זאת מדינת ישראל לא מעודדת כלל אנשים לתרום מבחינת מיסוי. למעשה לא קיימת ישות משפטית הנקראת – "קרן". מי שמבקש להקים קרן פילנתרופית לא זוכה להקלות מס כלשהן. הפטור ממס לתורמים בגובה 35% היורדים ממס ניתן רק לכ-5000 עמותות והוא מוגבל לסכום של כתשעה מיליון שקלים לאדם בשנה. זה עדיין רחוק מהטבת המס בחלק מארצות אירופה, ארה"ב וקנדה. מדינת ישראל תעשה טוב אם תגדיל את הפטור ממס בצורה משמעותית ותדרבן אנשים אמידים להקים קרנות פילנתרופיות.

טמון פוטנציאל גדול בכיוון זה לפתרון בעיות קשות במדינה בתחומי הרווחה, הבריאות והעוני. זהו ממש שינוי תפיסתי – הכסף הגדול אשר נעשה לעיתים על גבם של האזרחי המדינה, יחזור לחלשים בחברה (אלה שבאמת זקוקים לו). ומדינת ישראל שאינה יכולה לשאת בעומס הצרכים הרבים תצא נשכרת. בכדי ששינוי שכזה יחול בתחום של גיוס משאבים בישראל צריך להוביל חקיקה של הטבות מס נרחבות הרבה יותר לתורמים. בנוסף ובמקביל יש לחזק את הקשרים בין תורמים אשר חולקים את אותן השקפת עולם כמו עמותות ספציפיות שמקדמות השקופת אלו.

אודות הכותב: איציק פלטק, בעלים של חברת פלטק את שחם גיוס משאבים בע"מ, עוסק בתחום של גיוס משאבים לעמותות כ-25 שנה.