חומר תדמיתי לעמותה וחשיבותו בתהליך לגיוס הכספים עבורה

לפני שנים רבות, הייתי גייס כספים במוסד חינוכי גדול במרכז הארץ. על הקשר בין תפקיד זה לפקת חומר תדמיתי לעמותה –

היה לנו כסף רב והשקענו בהכנת חומר תדמיתי על המוסד החינוכי שכלל ברושורים, סרטונים, חולצות, פלקטים, דוחות שנתיים ועוד. כאשר הייתה מגיעה משלחת של תורמים אמריקאים, חילקנו להן כהרגלנו שפע של חומר תדמיתי על המוסד החינוכי. בסיום הביקור מצאנו שהם השאירו מאחור את רוב החומרים והמתנות ולקחו עימם רק את הדוח השנתי. חוברת צבעונית קצרה מאד עם תמונות, פירוט תקציבים ושמות תורמים. 

ייחודי של הדוח השנתי 

בדוח השנתי ניתן למצוא לא מעט חומר תדמיתי לעמותה ועל מידע רב על פעילותה בשנה החולפת. הדוח מסכם את פעילות העמותה והישגיה, מתאר את מטרותיה, את השפעתה ומציג סיפורים אישיים, תמונות וסיכום תקציבי. אלה היבטים חשובים מאד בדבר גיוס משקיעים ולגיוס תורמים. בשונה מחומר תדמיתי אחר, בדוח ניתן למצוא הוכחות למה שהתרחש. אירועים, פרויקטים שיצאו לפועל. הכל כבר נעשה ונמדד וזה דבר מעניין וחשוב. 

חומרים תדמיתיים בעידן האינטרנט 

בשנים האחרונות החומרים התדמיתיים נמצאים לרוב ברשת. יש חשיבות רבה לאתר העמותה שצריך להיות מעניין, משקף, קצר ואטרקטיבי. יש לכלול בו את כל מה שהופיע בדוח השנתי.חומר תדמיתי לעמותה חייב בעדכון כל מספר חודשים, יש להוסיף לו אזכורים מהתקשורת, עדכונים על הצלחות והשיגים. 

החומר התדמיתי של העמותה ניתן לשינוי ועדכון מתמיד. גם ברשתות החברתיות יש להשקיע מאמץ. עמוד הפייסבוק של העמותה חייב להיות פעיל ודינמי. יש חשיבות לערב את הקוראים, "לצוד" לייקים על ידי סקרים ואינטראקציה מתמשכת. קרנות השקעה וקרנות פילנתרופיות, תורמים ובעלי חברות יבדקו בשבע עיניים את חומרי התדמית לפני החלטתם על מענק. כל לייק הניתן לעמותה הוא למעשה פוטנציאל לתרומה וכדאי ליצור קשר עם כל אוהדי עמוד הפייסבוק שלכם.  

 בנוסף, שמה של העמותה הוא חשוב מאד. שם אשר מייצג את פעילות העמותה מקדם מאד את תדמיתה ויחסי הציבור שלה. למשל "אתגרים", "נגישות ישראל", "חיבוק ראשון", "ער"ן", "אנוש" ועוד. כדאי לחשוב על שם קליט ומקורי אשר יבדל את העמותה ויסייע למתג אותה. 

 גיוס הכספים הינו פועל יוצא של תדמית העמותה. ככל שהיא תהיה חיובית, כך יוקל תהליך גיוס הכספים לעמותה.

גלילה לראש העמוד
התקשרו עכשיו