כיצד לצרף חברים וידידים לעמותה?

צירוף חברים לעמותה ובקשת דמי חבר, יש להם יתרונות רבים. העמותה זוכה במאות, אולי אלפי אנשים המזדהים עם מטרותיה. אלה משלמים דמי חבר המהווים הכנסה שוטפת שנתית לעמותה ומסייעים לה בדרכים נוספות. למעט עמותות בישראל יש אגודות ידידים או חברים. אנשי העמותות חוששים מהנטל בגיוס החברים ומהצורך בטיפוח שלהם לאורך כל השנה. כאשר מגייסים חברים לעמותה , יש להציע להם "חבילת הטבות" – אוסף של מחוות, אשר יעמיק את הקשרים עם העמותה ופעילותה. מחוות לדוגמה הן: משלוח עלון מידע כל מס' חודשים, השתתפות בסדרת הרצאות הרלוונטיות לנושאי העמותה, אימוץ פרויקטים או נושאים אחרים, השתתפות בסיורים וביקורים בפרויקטים, מפגש עם אנשי שם שהעמותה מגייסת, הזמנות לאירועים מטעם העמותה ועוד. חברי העמותה חייבים להרגיש כל הזמן, שהם חלק מפעילות הארגון והם מחויבים לו.

 

לפניכם אוסף של טיפים ורעיונות כיצד אפשר לגייס ידידים לעמותה:

"חבר מביא חבר" – אנשים המעורבים בארגון יתבקשו להביא חבר אחד נוסף לארגון. כל אחד יביא רק חבר אחד, אחרי שיחה אישית בינו לבין מנהל הארגון או האחראי על הקמפיין. זה כולל עובדים, ספקים, אנשי הנהלה, מקבלי שירותים למיניהם, תורמים ועוד.

דוכן התרמה – הדוכן חייב להיות מכובד, במקום הומה אדם. יש לעצבו בצורה יוצאת דופן, עם שילוט ברור ומזמין. חשוב להכין מתנות סמליות למצטרפים לארגון, שתינתנה עם ההרשמה (זה מעלה באופן משמעותי את אחוז ההיענות).

מדורי "קוראים כותבים" בעיתונות – במידה ונתקלים במאמר הקרוב לשליחות של ארגונכם, שלחו מכתב לכותב ונסו לעניין אותו בהצטרפות לעמותה. מתאים בעיקר לעמותות בעלות נטייה פוליטית או חברתית מובהקת.

טלמרקטינג קהילתי – צלצלו לרשימה של תורמים בסביבת מקום העמותה. יש יתרון גדול לספר לאנשים שאתם נמצאים בסביבתם הקרובה ומבקשים את הצטרפותם לעמותה.

הפקת אירוע לגיוס כספים – זו דרך בטוחה לגיוס חברים לעמותה. תכננו אירוע עם תוכן מעניין ומושך. 3 חודשים מינימום נדרשים על מנת להכין אירוע בהשתתפות מאות אנשים. אם האירוע אכן יהיה מוצלח, רב משתתפיו יהפכו לידידי העמותה וחבריה.

פרסום על בסיס מקום פנוי בעיתונות – רב העיתונים, בעיקר מקומונים, מוכנים לתת לעמותות שטחי פרסום חינם על בסיס מקום פנוי. נצלו זאת ופרסמו מודעה אטרקטיבית חינם, בה תבקשו מהקוראים להיות ידידי העמותה.

אתר אינטרנט – אתר האינטרנט של העמותה חייב לאפשר לגולש בו להצטרף ולתמוך בעמותה. בקשו מהמצטרפים סכום חודשי נמוך, העדיפו שיעשו הוראת קבע. תשלום נמוך (10 ש"ח לחודש), עשוי להביא לכם יותר תומכים. הוראת קבע בסכום נמוך אינה מזמינה ביטול בעתיד והיא יכולה להימשך שנים.

פרסום בספר – בקשו מהוצאת ספרים להדפיס עמוד קצר על העמותה בסוף ספר שעוסק בנושא קרוב למטרותיכם. התחברו לנושאי הספר ובקשו מהקוראים להצטרף לעמותה אם הם אכן מזדהים עם תוכן הספר.

חלוקת חומר על העמותה באירועים – חלקו חומר על העמותה בכנסים/ימי עיון/הופעות אומנים/הצגות ועוד, בעיקר כאשר תוכן האירוע קרוב לשליחות העמותה. עשו את זה בצורה מכובדת. מחלקי החומר חייבים להתלבש בצורה מכובדת ולהיות מצוידים במסמכי העמותה ובחומר פרסומי.

 

חוגי בית – זמנו מפגש בביתו של אחד מאוהדי העמותה, אליו תזמינו את חבריו וידידיו. הכינו תכנית קצרה בת כ-40 דקות. התכנית יכולה לכלול סרט קצר, ברכות, הרצאה מקצועית מעניינת על אחד מנושאי העמותה או סקירה של כמה פרויקטים. בסיום הערב תנו מעטפות לאנשים ובקשו מהם במקום להצטרף לעמותה.

פעילות במוסדות אקדמיים – פנו למוסדות אקדמיה ונסו לעודד את הסטודנטים בקמפיין לעמותה. סטודנטים לאומנויות בהפקת חומרי פרסום, סטודנטים למחשבים בהפקת תוכנה לגיוס חברים, סטודנטים לקולנוע בהפקת סרט על העמותה ועוד ועוד. נצלו את המגמה של מוסדות אקדמיה להתחבר לקהילה ולערב את תלמידיהם בעבודה מעשית. חלק מהסטודנטים עשויים להצטרף לעמותה.

גלויות – הכינו גלויות המתארות את פעילות העמותה ומבקשות להצטרף אליה. שימו ערימת גלויות בתוך קופסה במספר חנויות גדולות, כאלה שמוכנות לעזור ולדרבן את הקהל לקחת אותן. "הגלויה שלי" – חברת פרסום בשם זה, המפרסמת גלויות, בעיקר במסעדות ובבתי קפה, עשויה לעשות לכם קמפיין חינם ולהפיץ אלפי גלויות אם תשכנעו אותם בחשיבות העמותה (בעבר הם עשו זאת עבור מספר עמותות).

אינסרט על העמותה – שכנעו עיתון, ירחון או שבועון לצרף אינסרט – עלון קצר על העמותה שלכם. הכינו עיתון בין 2-6 עמודים על העמותה. צרפו אותו לעיתון, עם דף או ספח הצטרפות לעמותה.

פניה מיוחדת בשפתם למגזרים שונים בישראל – יוצאי ארצות דוברות אנגלית ישמחו ברובם לקבל פניה בשפתם, באתרים או בעיתונים שהם מרבים לקרוא. כך גם יוצאי חבר העמים בישראל, המגזר הערבי ואף המגזר החרדי. התאימו את הפניה לקהל היעד, היעזרו באנשי מקצוע. כתבו מה אתם עושים עבור המגזר אליו אתם פונים. חלקם יעריך זאת ויצטרף לעמותה.

כרטיס ביקור – הפכו את כרטיס הביקור שלכם, כמנהלי העמותה או גייסי הכספים שלה,לגלויות חברות בעמותה. הקפידו להשאיר את הכרטיס/גלויה בכל מפגש ולצרפה לכל מכתב היוצא מטעם העמותה.

ייזום אירועים – השתדלו ליזום ימי עיון: כנסים, יום ציון העמותה, ועידה עולמית ועוד. באירועים אלה אתם ממצבים את עצמכם כסמכות מקצועית בתחומכם. קל לשווק את העמותה ולגייס חברים בהזדמנויות אלה. קהל היעד יעריך אתכם וירצה להצטרף לעמותה.

רשימת הטבות – הכינו רשימת הטבות למצטרפים לעמותה: קבלת עלון פעם בארבעה חודשים, קבלת דו"ח שנתי, אימוץ אחד מילדי העמותה, אימוץ פרויקט, מפגש פנים אל פנים, השתתפות בקבלת פנים פעם בשנה ועוד. כל עמותה תקבע את רשימת ההטבות למצטרפים. אפשרות טובה יותר היא לתת לכל חבר בעמותה לקבוע את אופי הקשר עם הארגון, תדירות משלוח החומר, אפשרויות לפגישה ואימוץ וכיוב'. הדבר קשור כמובן גם בגודל התמיכה שהחבר נותן לעמותה.

מעטפת תגוביינא – חשוב מאוד לצרף מעטפה מבוילת לכל הפניות. המשימה הפשוטה של קניית בול והדבקתו על המעטפה קשה לחלק גדול מהאנשים. מעטפת תגוביינא מקצרת את התהליך ומקלה מאוד על האנשים להיענות לפנייתכם.

מכתב תגובה לעיתון – שלחו מכתב תגובה לעיתון בנושא הקשור לעמותה. מדור מכתבי קוראים אינו בתשלום ואנשים יכולים להגיב בו על כל מה שקורה. בטאו במכתב את עמדת העמותה למצב ו"הגניבו" למכתב מספר שורות על פעילותכם. בסוף חתמו בשמכם ובשם העמותה. ייתכן וכמה קוראים יגיבו ויפנו לעמותה. כך אפשר לעשות גם במאמרים המתפרסמים מטעם קוראים בעיתונות. רב העיתונים מאפשרים לקוראים לכתוב מאמרים שיש בהם עניין לציבור.

אירוח בטלוויזיה – נסו להתארח בטלוויזיה. חפשו סיפור מעניין ויוצא דופן הקשור בעמותה. שווקו אותו לאחת מתכניות האירוח ונסו להופיע שם. אם אכן הצלחתם, הכינו היטב את דבריכם. בדרך כלל יהיה לכם מעט זמן ותצטרכו להעביר את המסר במספר דקות. אפשר להופיע בחולצה המשקפת את העמותה, אולי אפילו עם שמה ועם מספר הטלפון שלה. בכל מקרה, אמרו בדרך כלשהי שאתם זקוקים מאוד לחברים בעמותה ותשמחו לצרף את כל מי שיפנה.

ארגון הנחות – ארגנו שורת הנחות לידידי העמותה מחנויות מרכזיות באזור העמותה. הכינו כרטיס מכובד שיכלול את שמות כל החנויות ואת אחוז ההנחה בהן. צרפו מידע על הכרטיס למכתב הפניה להצטרפות לעמותה. הזכייה בתלושי הנחה לחנויות מרכזיות תיתן לאנשים סיבה נוספת לקבל את הצעתכם להצטרף לעמותה.

שימוש בעודפי ספרים – במחסני ההוצאה לאור של ספרים מצטברים עודפי ספרים רבים ממהדורות ישנות, שכבר אין להם דורש. בקשו מההוצאות ספרים שיש להם ערך אך הדרישה להם ירדה. אלה ישמחו לרב לרוקן את מדפיהם העמוסים ואתם תוכלו להציע למצטרפים לעמותה גם ספר במתנה. ערך הספר יגיע לעיתים לחצי מדמי החברות ויהווה מתנה מכובדת.

גיוס חברים על בסיס אזורי – אם יש לכם פעילות ממוקדת ומעניינת באזור מסוים בארץ, זו הזדמנות טובה לגיוס חברים ואוהדים באזור זה. אנשים מעריכים שמתקיימת פעילות חשובה ותורמת בסביבת ביתם. הם יהיו מוכנים להצטרף לעמותה לאחר שישתכנעו שהם נתרמים אישית מפעילותה. אם אתם פועלים, למשל, בבית ספר בנווה צדק בתל אביב, פנו לדיירי השכונה שם וחלקם בטח ייענו לפנייתכם.

קמפיין ברכבות – נצלו את הרכבות העמוסות והארוכות כדי לצרף חברים לעמותה. אפשר לחלק בקלות חומר על העמותה לנוסעים, שלעיתים מחפשים חומר קריאה להעביר את זמנם. יש כאלה שישמחו גם לשוחח אתכם ולקבל פרטים נוספים על העמותה.

גלילה לראש העמוד
התקשרו עכשיו