פגשתם גייס כספים מוצלח?

מנהלי עמותות ומלכ"רים מבינים יותר ויותר שהצלחה בגיוס כספים תלויה בהקצאת כוח אדם מיומן ומקצועי. לאחר שהוחלט לשכור עובד שיעסוק בגיוס כספים למען הארגון, נשאלת השאלה אילו תכונות חייבות להיות לגייס כספים מקצועי על מנת שיצליח בתפקידו.

 

ברק בעיניים

חשוב מאוד שתהיה הזדהות מלאה בין גייס הכספים למטרות ופעולות העמותה. הוא חייב להאמין בעמותה ולגלות דבקות והתלהבות בייצגו את שליחותה. נותני המענקים מבחינים מהר מאוד האם הנושא ונותן איתם אכן מתלהב ומאמין בעמותה. אלה מאוד מושפעים מהשדר הגלוי והסמוי של העומד מולם.

 

רעב ואמביציה

קשה מאוד לגייס כספים ולהתמיד בתפקיד ללא אמביציה עילאית. התפקיד קשה מאוד, מעייף ושוחק. רק הרעבים להצלחה ולהישגים יתמידו בתפקיד. הקפידו שתהיה להם תכונה זו.

 

לעולם לא ירים ידיים

בגיוס כספים "לא", פירושו "אולי" ו"אולי", פירושו "לא" . גייס כספים מוצלח לעולם לא מוותר. הוא ממשיך לפנות עוד ועוד, אינו מתייאש ומנסה תמיד למצוא עוד סדק ועוד אפשרות. קל מאוד להתייאש ולקבל את התשובה השלילית כפשוטה. אלה המוצלחים בגיוס כספים הם הסבלנים, בעלי אורך רוח, שנדחו פעמים רבות אך חזרו לזירה שוב ושוב עד שניענו בחיוב.

 

אופטימי ללא תקנה

אלה הנעלבים אסור שייכנסו לנושא גיוס הכספים. כמות הדחיות והסירובים שבעל מקצוע זה סופג קשה מאוד ל"עיכול". גייס הכספים חייב להיות מלא התלהבות ובטחון עצמי, נחוש בתפקידו ואופטימי ללא תקנה.

 

תמיד מחדש ויצירתי

יצירתיות היא אולי התכונה החשובה ביותר של גייס הכספים. הוא חייב תמיד להקדים את מתחריו הרבים. עליו ליזום אירועים, פרויקטים ופניות יוצאות דופן ומעניינות. הקשר שלו עם מנהלי קרנות ותורמים חייב להצטיין במקוריות וחדשנות. הצלחה בשטח זה תביא לו יתרון בולט על עמיתיו ותקדם בהרבה את מטרותיו.

 

מקצוענות, מקצוענות ומקצוענות

כושר ביטוי בכתב ובעל פה, בעברית ובאנגלית, יכולת עבודה בצוות, שליטה מלאה במחשב, כושר תכנון לטווח ארוך, השכלה גבוהה, אלה יכולות שכדאי שרובן תהינה בארגז הכלים של העוסק בגיוס כספים. חשיבה רבה ותכנון לטווח ארוך הם תנאי למקצוענות והצלחה. בלעדיהם, הסיכוי לשרוד בג'ונגל של מחפשי המטמונים הוא קטן מאוד.

גלילה לראש העמוד
התקשרו עכשיו