תרומה לעמותה – 15 סיבות למה לתרומות קטנות יש ערך גדול

תרומה לעמותה והשינוי התפיסתי בגודלה

במקרים רבים תרומה לעמותה וגיוס כספים ומשאבים עבורה, הופך להיות נטל על מנהלי עמותות רבים.

"אני מחפש מיליונר או קרן גדולה שיקחו תחת חסותם את העמותה שלי ויפטרו אותי מהצורך לגייס כסף כל שנה מחדש".

כך חולמים ואומרים רוב מנהלי העמותות. לצערנו, שאיפה זו לא מתגשמת והם פונים למשימת גיוס הכספים. גייסי הכספים פונים לרוב לקרנות ומייחלים למענקים גדולים. חלק גדול ממנהלי העמותות מזניח ולא מעריך את חשיבות התרומות הקטנות לארגון.

רוב הציבור תורם כסף וליותר מעמותה אחת. תרומות קטנות יקלו על ציבורים נרחבים מאד להצטרף למעגל התורמים. הקמת אגודת ידידים ואגודת בוגרים הם צורך של כל עמותה. מעט מאד עמותות עושות זאת מהחשש של עומס עבודה ומאמץ. חייבים להפנים שגיוס כספים בעקרו זו עבודה לטווח ארוך אבל אין טוב ממנה ליציבות וחוסן של עמותה.

לפניכם 15 סיבות מדוע תרומה לעמותה בגיוס קטן שווה לא פחות מתרומה גדולה

  1. הרבה יותר קל ופחות מאיים לבקש מאדם תרומה קטנה לארגון. רב גייסי הכספים חוששים מבקשת תרומה גדולה. גם מי שיסרב לתרום כסף קטן לא יעליב ויפחיד את המבקש.
  2. תרומות קטנות מפזרות את סיכוני הארגון. העמותה לא תהיה תלויה רק בכמה מענקים גדולים שאם חלק מהם מסתיים קשה למלא את החסר.
  3. האפיקים של דיוור ישיר, משלוח מסירונים, האינטרנט, הם כר נח לגיוס מענקים קטנים. אנשים לא חוששים לשלוח תרומה לעמותה בתנאי שהיא קטנה. בדרכים אלה ניתן ביתר קלות לגייס את התרומה והעמותה יוצאת נשכרת מזה.
  4. דמי חבר לארגון הוא כלי אפקטיבי וחשוב בגיוס כסף וחברים לארגון. דמי חבר מציבור רחב עשויים לחזק מאד את העמותה, להזרים לה כסף שנתי קבוע ולבסס את מקומה בציבור.
  5. אירוע מעניין ומסקרן שדמי הכניסה שלו נמוכים יכול לסחוף קהל גדול שחלק ממנו ישמור אמונים לעמותה גם באירועים נוספים. אירוע יתרונו ביחסי ציבור, כסף וידידים לעמותה
  6. תרומות קטנות עשויות להפוך לתרומות גדולות. אם לאורך השנים אנו נטפח ונקרב את התורמים הקטנים לעמותה, חלקם יהפכו לעשירים ונדיבים יותר ואנו נצא נשכרים מכך.
  7. מחקרים מראים שאם אדם מקבל תשורה ולו גם סמלית, ההיענות שלו לתרומה עולה ב- 30%. הרשתות הגדולות מפתות אותנו לתרום באמצעות מתנות וזו דרך לגטימית שגם העמותות יכולות לאמץ.
  8. העמותות יכולות "למכור" תשורה וירטואלית למשל העמותה לילדים בסיכוי יכולה למכור "סיכוי" תמורת 50 ₪. סיכוי גדול יותר להציל ילד ימכר ב-100 ₪. גם מניות וירטואליות יכולות להמכר על אותו בסיס.
  9. השגת יעדים מוגדרים בתרומות קטנות קלה יותר מאשר במענקים גדולים. אם נגדיר לנו שנגייס יעד של 500 תורמים קטנים שכל אחד יתן 100 ₪. הדבר קל יחסית לביצוע באמצעות קמפיין מתאים וקל למדידה.
  10. קמפיין לתרומות קטנות מערב את כל עובדי העמותה. כל עובד יקבל מכסת גיוסי כספים וכל אחד יעמוד במשימתו. דבר זה יגבש את צוות העמותה ואף ניתן לקיים תחרות בנושא.
  11. בארה"ב כ-75% מהתרומות לעמותות כלל לא מגיעות ממקורות כמו קרנות פילנתרופיות – אלא מאנשים פרטיים. בישראל, מלבד המגזר הדתי, האחוזים הרבה יותר קטנים. בקשת תרומות קטנות עשויות לחנך את הקהל לנתינה שבסופו של דבר תעזור מאד למגזר השלישי
  12. נסו לבקש דמי חבר – עשרה שקלים או חמישה שקלים בהוראת קבע. הרבה אנשים יענו לבקשה זו ומעט מהם יבטלו אותה בהמשך. כך תשיגו בסיס רחב וכסף רב לביסוס העמותה.
  13. בזארים של יד שניה הם כלי אקטואלי עבור גיוס משאבים לעמותה. איסוף מוצרים, ספרים, בגדים ומכירתם בבזאר יכול להכניס כסף לעמותה ולקרב אליה קהלים נוספים.
  14. עמותות היכולות לערב ילדים ונוער באיסוף תרומה לעמותה וכך גם לגרום לחינוך הילדים לנתינה ומעורבות. חלוקת קופות לבתי הילדים – דבר שלא נעשה עדיין בארץ. כל משפחה תאסוף את מטבעותיה ותביא בעצמה את הקופה להחלפה. בני נוער יכולים גם לעבור מדלת לדלת באזור מסוים ולאסוף תרומות ושווי כסף מבתי התושבים לטובת העמותה.

ועוד דוגמה מעניינת לסיכום

חלק מהאוניברסיטאות באירופה ביקשו מבוגריהן לתרום להן לאחר סיום לימודיהם פאונד לחודש. זהו סכום קטן מאד וסמלי ואף אחד לא סירב. כך רתמו האוניברסיטאות עשרות אלפי בוגרים אליהן. אלה תרמו להן סכומים קטנים לאורך שנים רבות. האוניברסיטאות טיפחו תורמים אלה ובהמשך התורמים הפכו בחלקם לעשירים ותרמו כסף רב מאד לאוניברסיטאות כולל השארת חלק מעיזבונם. היום חלק גדול מתקציב האוניברסיטאות הוא מבוגריהם שתרמו בעבר פאונד אחד לחודש.

 

גלילה לראש העמוד
התקשרו עכשיו